123ink.se
Lagervägen 5D
136 50 Jordbro
T: 08-550 04 123
@: info@123ink.se
W: 123ink.se
Org. nr.: 556983-1299
Moms: SE556983129901
Godkänd för F-skatt

 
Hem Om 123ink AB Köpvillkor Onlinesäkerhet Leverans Kontakta oss Cookies Integritetspolicy

Webbshop

Sök produkt

Mitt 123ink

Trygg E-Handel


 

Vår leveranspartner


 

Betalningsalternativ

Integritetspolicy

1. AllmäntDenna policy handlar om hur och varför 123ink AB ("vi", "oss") samlar in och sparar personuppgifter från konsumenten ("dig", "du").
Denna policy appliceras för alla som kontaktar, genomför köp, skapar konto eller på annat vis nyttjar våra tjänster och/eller produkter.
Alla uppgifter samlas in och sparas i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). Detta innebär exempelvis att vi när som helst på begäran kan ta bort alla de uppgifter som är sparade om dig, med undantag för uppgifter som vi enligt lag måste behålla (såsom uppgifter för bokföring eller om du har en eller flera obetalda fakturor). Det innebär även att vi upprätthåller en hög säkerhetsnivå för att uppgifterna inte ska läcka ut.
 
2. Insamling av informationPersonuppgifter samlas in och sparas då du gör något av följande:

-    Skapar ett konto på 123ink.se
-    Beställer produkter via 123ink.se
-    Kontaktar 123ink AB via e-post, telefon eller chatt
-    Besöker och navigerar hemsidan efter att ett konto skapats
 
3. Ändamål för insamlande och sparande av uppgifter123ink AB har flera olika ändamål för de uppgifter som samlas in och sparas. Dessa varierar beroende på flera faktorer, såsom hur vi samlade in uppgifterna och vad för tjänst du nyttjat. En uppgift kan användas för flera ändamål. En komplett lista på ändamålen samt vilka uppgifter som samlas in och sparas för dessa finner du nedan:

a)    Fullgörande av avtal: Namn, företagsnamn, adress, telefonnummer, personnummer, organisationsnummer, e-postadress, IP-adress, besökshistorik på 123ink.se, betalningsuppgifter, betalningsmetod, e-postmeddelanden/samtal/chattloggar mellan 123ink AB och konsumenten

När du går in i ett avtal (t.ex. beställer en produkt) är det nödvändigt för oss att samla in ovanstående information. Informationen behövs för att se till att leveransen sker korrekt, för att kunna nå dig vid eventuella ärenden gällande din beställning eller ditt konto samt för att kunna reda ut och lösa eventuella problem som uppstår.

b)    Bokföring: Betalningsmetod, kontouppgifter, namn, företagsnamn, adress, telefonnummer, e-postadress

Lagen kräver att vi har ovanstående uppgifter tillgängliga i en viss tid efter att en betalning genomförts i bokföringssyfte (vanligtvis 7 år). 

c)    Obetalda fakturor: Namn, företagsnamn, adress, telefonnummer, personnummer, organisationsnummer, e-postadress, IP-adress, besökshistorik på 123ink.se

Om du ingått ett avtal där betalning från dig krävs, är vi bundna att ha kvar ovanstående information tills det att en betalning mottagits. 

d)    Intresseavvägning: Namn, företagsnamn, adress, telefonnummer, organisationsnummer, e-postadress, besökshistorik på 123ink.se, betalningsmetod

Ovanstående information använder vi för att kunna ge dig personliga erbjudanden. Dessa kan komma i form av samtal, e-postmeddelanden eller post.
 
4. Dina personuppgifter till tredje partDe personuppgifter vi tillhandahåller kommer aldrig att säljas till tredjepart. Uppgifterna kommer heller inte överföras till utomstående parter förutom parter som (med krav på att de inte använder informationen för marknadsföring eller andra ändamål samt att de upprätthåller en god säkerhetsnivå):

-    Lagrar informationen åt oss för vår användning; 
-    Hjälper oss med att säkerställa adresser eller gör kreditupplysningar;
-    Står för direktleveranser eller transport;
-    På annat vis hjälper hemsidan eller organisationen.
 
5. Säkerhetsåtgärder och informationsskyddAlla lagringsenheter har god säkerthetsnivå. De datorer som har tillgång till personuppgifter är utrustade med virusskydd, brandvägg samt lösenord. Alla tredjeparter, som tar del av de personuppgifter vi tillhandahåller, följer GDPR. All dataöverföring från servrar där majoriteten av personuppgifter sparas är krypterad.
Samtliga anställda är väl medvetna om vad GDPR innebär och följer alla sina skyldigheter.
 
6. Konsumentens rättigheterGDPR innebär en hel del rättigheter för dig som konsument. Dessa rättigheter är:

a)    Rätten att dra tillbaka samtycke
Om du har gett samtycke för att använda dina personuppgifter för något ändamål (exempelvis genom att skapa konto hos oss och godkänna denna policy) har du rätten att när som helst dra tillbaka detta samtycke.

b)    Beriktiganderätt
Om någon personuppgift är otillräcklig eller felaktig har du rätten att få uppgiften korrigerad.

c)    Rätten att bli informerad
Du har rätten att bli informerad om hur vi använder dina personuppgifter samt vilka rättigheter du har som konsument. Denna information ska vara lättförståelig och tydlig.

d)    Rätten till borttagande av personuppgiftslagring
Denna rättighet innebär att du kan begära att vi raderar vissa eller samtliga av de personuppgifter vi tillhandahåller om dig. Vi måste sedan radera dessa uppgifter, med undantag för uppgifter som eventuellt behöver hållas kvar enligt lag.

e)    Rätten att begränsa behandling/användning av personuppgifter
Du har rätten att begära att vi slutar med behandlingen och/eller användningen utav de personuppgifter du tidigare försett oss med. Om du nyttjar denna rätt har vi fortfarande rätten att tillhandahålla uppgifterna - dock får vi inte använda oss utav dem (exempelvis för intresseavvägning).

f)    Rätten till utdrag 
En gång per år kan du begära att få ett utdrag som innehåller alla de personuppgifter vi tillhandahåller om dig samt ändamålen för dessa. På så vis kan du själv kontrollera att vi sköter behandlingen enligt GDPR.

g)    Rätten att framföra klagomål
Du har rätten att framföra klagomål till datainspektionen angående hur vi hanterar dina personuppgifter.
 
7. Varaktighet för tillhandahållning av personuppgifterVi lagrar i regel dina personuppgifter i 7 år om du inte ber oss ta bort dem innan detta. Det finns dock en del undantag från detta:

-    Uppgifter för bokföring kan komma att sparas i 7 år och kan inte tas bort på begäran. För mer information om dessa uppgifter, se punkt 3 i vår integritetspolicy.
-    Varaktigheten för uppgifter som lagras via cookies varierar beroende på vilken typ av cookie det gäller. Du kan se en utförlig lista med alla cookies och dess varaktighet i vår Policy för cookies.
 
8. Hur du kan kontakta ossDe metoder du kan använda för att komma i kontakt med oss är telefon, e-post, chatt och post. Detaljer gällande dessa finner du nedan:

Telefon:
08 550 04 123 - öppettider är 08:30 - 16:30 på helgfria vardagar. Undantag kan förekomma.

E-post:
info@123ink.se - vi besvarar de flesta e-postmeddelanden samma dag som de kommer in under helgfria vardagar. Om du skickar ett mail på en helgdag, lördag eller vardag efter kl. 17:00 svarar vi oftast under nästkommande helgfria vardag. Undantag kan förekomma.

Chatt
Den här tjänsten finns endast tillgänglig på vår hemsida (www.123ink.se). Den är vanligtvis bemannad från 08:00 - 16:45. Undantag kan förekomma.

Post:
Om du vill komma i kontakt med oss via vanlig post, var vänlig skicka ditt brev till:

123ink AB
Lagervägen 5D
13650 Jordbro
Sverige

Det kan hända att vi besvarar ditt brev via telefon eller e-post.
 
9. CookiesVi använder oss utav cookies på 123ink.se. Du kan läsa mer om dessa i vår Policy för cookies

 

Varukorg

Antal Produkt
Inga produkter
Totalt: 0 SEK
(Inkl. 25% Moms)

Nyhetsbrev



För att göra 123ink.se bättre och mer personligt använder vi cookies och andra hjälpmedel. Dessa låter oss och tredje parter följa ditt navigerings-beteende på vår hemsida för att kunna erbjuda dig en så smidig upplevelse som möjligt samt anpassade annonser. Genom att fortsätta vistas på vår hemsida accepterar du detta. Läs mer Stäng